torsdag 11 oktober 2012

Moa - dag 11

Tack min älskling Emma!
Här är till dig! (och er andra som läser...)

Idag har jag en positiv dag så ska dela med mig av lite positiva tankar (ja, jag har sånna med ibland!)

Även om livet kommer emellan det man vill och det man kan så får man tänka att det "lilla" man väl hinner med räknas också! det gäller vilket mål man än har i livet.. ibland måste man ta ett steg tillbaka.. men nästa ryck du gör, se till att det är två fram. ibland kastas man flera steg bak men det är bara resa sig och göra det bästa av situationen, ta en minut och tänk efter vad som egentligen är viktigtast just nu? är det verkligen att träna, äta rätt, vara alla till lags, prestera i flera olika områden i livet? Om man tvingar sig till saker man varken har tid, lust eller motivation till då slutar det sällan så bra som man egentligen vill..

Alla dom där måstena... skit i dom.. gör det som är viktigast nu! det kanske inte är högsta prioritet att förlora dina trivselkilon? måste du göra det NU? en stressad kropp kommer heller inte släppa taget om dom så de kan lika gärna vara..  För dig Emma är skolan högsta prio just nu och jobb..
vafan dina småkilon kan du väl köra långsiktigt.. du försöker och det är viktigast! Tänk att maten är 70% och bara för att man inte kan köra 100% så ska man inte ge upp! det vet jag att du inte ska.. men det gäller alla och allt, alla mål man har i livet.. det är aldrig allt eller inget.. 10% är bättre än 0.. en ordentlig dag i veckan är bättre än ingen! små steg blir till slut stora kliv :)

live long and prosper/ Moa

1 kommentar: